Porsche 911 SC
In 1999 een 944 coupe aangeschaft. Daarna 1 jaar rijden de auto volledig gerestaureerd in 3 jaar tijd. Op een maand na werd ik geattendeerd op een mooie 911SC. Na deze gezien te hebben was ik verkocht. Ook deze na 3 jaar rijden weer gedemonteerd en gedemonteerd voor een volledige overspuiting. Alles zelf weer gemonteerd en vervangen waar nodig. Nu is het genieten en mijn motto “autorijden is geen kwestie van hard rijden, maar van genieten”.
Nog wat fabrieksgegevens:
In de zomer van 1977 had de klant de keuze uit twee 911-modellen”de SC en de hierboven besproken Turbo. De SC was 911 S met een 3-liter Carrera-motor en de wagen stond bij Porsche bekend als een ‘afgeslankte Carrera’. In augustus ’79 krijgt de wagen er 9 pk’s bij en een jaar later nog een 16. Vanaf januari 1983 is er een cabrioletuitvoering in het programma. De opvolger van de SC is de 3.2-liter Carrera. Amerikaanse versies van de eerste SC-typen beschikken over 172 pk.
Aantal cilinders:6
Cilinderinhoud in cm3: 2994
Vermogen in pk bij toeren/minuut 180/5500- 204/5900
Topsnelheid in km/uur: 225-235
Carrosserie/Chassis: zelfdragend
Uitvoering: coupe, largo en cabriolet (1″83)
Productiejaren: 1978-1983
Productie/aantallen± ca 29.000
Andere auto’s:
- Alfa Romeo Bertone
- Audi TT Roadster 1.8 Quattro
- Daf 66
- Ferrari 308 GTS
- Fiat 130 3200 Coupe
- Fiat 500L in Roso Corallo 1972
- Landrover Santana
- Mercedes SL
- MG A
- MG B
- MGB V8
- Mini
- NSU/Fiat Topolino 500
- Outlaw Porsche 911
- Peugeot 205 Rallye
- Pogeot 205 Rallye
- Pontiac Firebird
- Porsche 356
- Porsche 911
- Porsche 911 SC
- Porsche 911 turbo
- Triumph TR3
- Triumph TR7